Köp & leveransvillkor

Köp och leveransvillkor

Köp och leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 7 arbetsdagar. Under högsäsong kan det eventuellt ta lite längre tid. Vi skickar beställningar med brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktbolaget.

Upptäcker du skador på ditt paket rekommenderar vi att du omedelbart anmäler detta till fraktbolaget och gör en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnar paketet, och skadan är av den art att den ska hänföras till fraktbolagets hantering, vänligen kontakta dem och gör en skadeanmälan. Om en eventuell tvist med posten eller transportbolaget inte går att lösa, tar du kontakt med oss. Har du beställt men inte hämtat ut din försändelse innan en går i retur till oss (paket cirka 1 månad, brev 14 dagar) så fakturerar vi dig 350 kronor för vårt arbete och hantering av varorna. 

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 50 kronor oavsett antal beställda varor.

Ångerrätt/Reklamation

OBS! Kunden har ej ångerrätt på brodyr. Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ge någon anledning. Meddelande om detta ska du lämna så snart som möjligt, dock endast inom 14 dagar från det att du mottar varan (gäller ej vid specialbeställda varor som brodyr på varan). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid en ny, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Om du har ytterligare frågor om våra köp och leveransvillkor, vänligen kontakta oss via kontakformuläret.

Varukorg

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sida accepterar du vår användning av cookies.